کانسپت طراحی فروشگاه کودکان

0 844

دنیای کودکان یا Detsky Mir بزرگترین خرده فروشی کالاهای کودکان در روسیه است. نخستین بار به عنوان یک فروشگاه بزرگ در سال 1947 افتتاح شد، دتسکی میر خیلی زود به یک فروشگاه زنجیره ای در سراسر کشور گسترش یافت. امروز بیش از 700 فروشگاه دتسکی میر در سراسر روسیه و قزاقستان وجود دارد.
زمانی که گرایش به مدرن سازی محیط کار گسترش یافت و این شرکت دفتر مرکزی خود را به یک کارخانه چاپ قدیمی منتقل کرد که خلق یک چیدمان فضایی باز را تسهیل می کرد. این ساختمان در سال 1978 ساخته شده است، یک ساختار منطقی از آجرسیلیکات که دارای یک بال اضافی در آن ساخته شده است، و یک پلان L شکل ایجاد کرده است.

کانسپت طراحی فروشگاه کودکان

هدف اصلی این بود که برنامه ای پاسخگو و تعاملی بین بخشهای مختلف خود جای دهد و امکان گسترش تیم در آینده و افزایش ظرفیت فضا در آن میسر باشد. غوطه ورشدن به دنیای کودک، فضایی باز و در دسترس بودن برای همه ارزشهای اصلی هستند که شرکت در نظر دارد و اینها به عنوان نقطه شروعی برای طراحی به کار گرفته شده اند.
دو ایده اصلی، که طراحی دنیای کودکان را توصیف می کنند: تناسب ناهمگون و فضای کاری به شکل یک بازی فکری. تناسب ناهمگون درواقع احساس بزرگ بودن و درک تغییر یافته ای است که ما به عنوان بچه ها تجربه می کنیم، جایی که اشیاء و فضاها نه به دلیل ارزش عملکردی منطقی خود، بلکه به عنوان مناظر نمایشی هستند که تخیل را به یک واقعیت گسترده تبدیل می کند. این روش در رویکرد فرم، مبلمان و عناصر تزئینی در سراسر دفتر مورد استفاده قرار گرفته است.
بازی فکری نیز برای اینکه  قیاسی مفید از درک چیدمان دفتر اداری باشد، انتخاب شد. عناصر تشکیل دهنده آن شامل زمینه، شبکه ها و اشکال بازی مدل های مختلفی از فضا را توصیف می کنند.

سیرکولاسیون حرکتی در طراحی

فضای پذیرش نقطه شروع بازی را با نشانه هایی که تمام ایده دفتر را در یک مکان جمع می کند،  نشان می دهد.
نمادهای قابل تشخیص Detsky Mir مانند رنگ لوگوهای آن، پنجره های فروشگاه و اسباب بازی ها به اشیاء کاربردی تبدیل می شوند که به بازدید کننده خوش آمدگویی می کنند.
در مرحله بعدی وارد زمین بازی فضای کار پلان باز می شویم که علائم ناوبری به صورت الگویی در کف آن برای هدایت جریان مورد استفاده قرار می گیرند.
میزهای کار، همه فضاهایی که در امتداد پنجره ها هستند در بر می گیرند؛ در حالی که از فضای مرکزی که تاریک تر است برای گردش و امکانات بسته استفاده می شود. این احجام مرکزی به عنوان نشانگر یا اشکال بازی در نظر گرفته شده است که به عنوان کانون های داخلی بین اتاقهای جلسات داخلی و فضاهای خنثی، فضای غذاخوری کارکنان و تأسیسات انبار عمل میکنند.

شبکه بندی بازی فکری روی صفحه ای از سیستم روشنایی که در کل طبقه گسترده، نمود پیدا می کند. از آن به عنوان یک عنصر رمزگذاری رنگ استفاده می شود، که در هر چهار طبقه یک رنگ از لوگوی Detsky Mir – قرمز ، زرد، آبی و سبز- اختصاص داده شده است.
ایده بازی های فکری در طراحی های اتاق های جلسات نیز ادامه می یابد. بازی های محبوب مانند تخته نرد، ایکس اُ و pinball به الگوهایی جسورانه تقسیم شده اند که هر اتاق جلسه را تعریف و نامگذاری می کند. صندلی های سالن اختصاصی با ایده آب نبات خرد شده و اسباب بازی های نرم بزرگ طراحی شده اند.
در سراسر طبقه تصویرهایی وجود دارند که در نقاط کانونی کلیدی قرار گرفته اند. اینها عمدتاً تحت تأثیر نقاشی های دیواری و تابلوهای هنری بودند که نشان دهنده مدل های مختلف محصولات در فروشگاه اصلی دتسکی میر می باشد.

مشخصات پروژه:
تیم طراحی و اجرا : دفتر فرم
نوع : تجاری ›دفترکار
وضعیت: ساخته شده
سال ساخت : 2018
عکاسی: ایلیا ایوانف

گالری تصاویر

منبع: Architizer – ارل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

velit, ipsum lectus sit Donec leo. Aliquam Phasellus leo sem,
Open chat
از من بپرس
سلام ! هر سوالی که داری همین حالا بپرس !
تیم پشتیبانی ما 24 ساعته در خدمت شماست .